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Taschenmagie...

Magic Pockets logo

Wenn die Bitmap Brothers eines ihrer Taschenspielerkunststücke vorführen, hat das jeweilige Genre meist einen neuen Höhepunkt - diesmal leider nicht. Diesmal haben sie einfach nur ein ausgezeichnetes Platformspiel aus der Tasche gezaubert. Enttäuscht?

Magic Pockets Enttäuscht ist auf jeden Fall der kleine „Bitmap Kid“, als er feststellt, dass ihm die bösen Leute aus dem Pocketland sein ganzes Lieblingsspielzeug geklaut haben. Aber Enttäuschung ist schlecht, Suchen ist besser...

Die Wiederbeschaffungsaktion beginnt in einer Höhlenwelt, geht dann im Dschungel weiter, anschließend wird’s recht feucht, sogar richtiggehend naß, und zum Schluß ruft noch der (Pocket-) Berg. Die vier Welten bestehen aus vielen, vielen Bonus-, Unter-, Geheim- und Sonstnochwas-Leveln. Alle müssen sie durchforscht werden, und alle enthalten sie neben dem gemopsten Spielzeug noch Milliarden andere Gegenstände. Da wären einmal die „normalen“, die einfach bloß Punkte bringen, wenn man sie einsammelt, andere erhöhen den Energiehaushalt. Dann gibt’s noch Fahrräder zum schnelleren Vorankommen, einen „Xenon“-Helm, Boxhandschuhe, Eishockeymasken, ‘nen Taucherhelm usw. Dazu hat man jederzeit einen Superschuß à la „R-Type“, der ausgesprochen vielseitig verwendbar ist: entweder verwandelt er Gegner in Extras (so ähnlich wie in „Rainbow Islands“) oder den Helden in ein wahres Sprungwunder! Außerdem sehen die Geschosse von Level zu Level anders aus, im ersten wie Himbeeren, im letzten wie Schnee, und dazwischen geht’s nicht weniger verrückt zu.

Magic Pockets Der magische Pocker-Kosmos hat aber noch etliche Überraschungen mehr zu bieten: Urplötzlich steht man etwas vor einem Gorilla, der einen zum Boxkampf herausfordert – die Bitmaps finden die übliche Level-Endgegner Einteilung halt einfach etwas fade! Überhaupt ist das Personal hier nicht zu verachten. Piranhas, laufende Eier, Killer-Hasen und Schneemänner rennen rum, sogar der Yeti hat ein Gastauftritt (fehlen eigentlich nur Reinhold Messner und der Alpen Adam...). Außerdem stößt man gelegentlich auf Fernseher, die einen Übersichtsplan des jeweiligen Abschnitts zeigen, Kaugummi-automaten, die Blasen spendieren, mit denen man fliegen kann, oder praktische „Levelwarps“. Ja, ist schon eine ganze Menge drin und dran an Magic Pockets.

Leider zählen dazu auch ein paar technische Detailmängel: Die Grafik ist zwar super gezeichnet und toll animiert, erinnert jedoch etwas zu deutlich an vorangegangene Produktionen der Bitmap-Bruderschaft, ruckelt tüchtig und wird von fetten NTSC-Streifen eingerahmt. Dann ist die Steuerung manchmal etwas kompliziert, vor allem bei den extraweiten Sprüngen stirbt sich’s recht leicht. Das frustriert, besonders weil Magic Pockets auch so schon schwer genug ist. Der Sound kommt dafür wieder astrein, sowohl effekt- als auch musiktechnisch (Betty Boo-Remix). Wie schon gesagt: Kein Meilenstein, aber allemal ein wirklich tolles Plattformgame! (mm)

Amiga Joker, November 1991, p.?

Der Amiga Joker meint:
"Magic Pockets gehört in jede Zocker-Tasche!"

Amiga Joker
Magic Pockets
Grafik: 78%
Sound: 80%
Handhabung: 69%
Spielidee: 80%
Dauerspass: 81%
Preis/Leistung: 78%

Red. Urteil:
Für Experten
80%
Preis: ca 79,- DM
Hersteller: Renegade
Genre: Action

Spezialität: Es gibt Continues, aber weder Level-Codes noch eine Highscoreliste.



Magic Pockets logo  CU Amiga Screen Star

Before man invented the wheel he had a go at running a skyborne taxi service. Dan Slingsby catches a lift with a prehistoric high-flyer.

Magic Pockets Don’t be fooled. The Bitmap Kid may look cute in his shades and baseball cap, but he’s as tough as nails. And he needs to be cope with the frantic antics in Magic Pockets.
On first sight it seems this game is strictly aimed at the kids. Wrong. Is it just kids who play Super Mario Bros? No, the appeal is universal. As the Bitmap Brothers’ Sean Griffiths, the game’s designer and programmer says: ‘We’ve taken an extremely “cutesy” format and tried to beef it up so it will appeal to all ages.’

The plot is simple. The Kid has lost his toys when he put them in his pockets. His pockets, rather like Doctor Who’s Tardis, are deceptive as there’s more room inside than out. The toys have disappeared and the Kid has jumped through a hole in his own pockets to get them back. Erm, yes, quite!
Inside are four crazy worlds, crammed with comical creatures and monsters who pack a devastating punch. In each world he must rescue his lost toy. Easy? You’ve got to be joking.

The backgrounds for the four levels are pleasingly varied. In the cave section our hero must find his push bike (I said his pockets were roomy!) and in a steamy jungle the Kid has to hunt a lost boxing glove. An underwater helmet is the prize in the lake’s section with a space hopper to be found in the mountain’s stage. In each case, finding the lost toy will help you and the Kid complete each section. In all, there are thirty levels of play and hundreds of screens.
Besides completing the levels, Magic Pockets is really a game where you can make massive high scores.

Magic Pockets In the caves, the Kid literally whips up a storm. Hitting the fire button sends out a stream of mini-whirlwinds to knock-out nasties. He can also pump up the power to unleash a huge whirlwind. Besides destroying the enemy he can also use the power of the wind to leap levels. All the time he collects sweets galore, bottles, cups, gold and silver stars, cocktails, coins, cool shades and magic potions, and these add to his score. Of course, the nasties also take a toll on the Kid. In fact, there’s so much going on, with so many extra points and power-ups to be grabbed that it’s hard to keep track of the action.

In the jungle levels all the whirlwind is changed for clouds. But he can still use them in the same way. Try whipping up a storm and letting it rain on the nasties. Acid rain, or what? Also, try watering the plants – some allowing you to climb to new levels. In the lake levels the cool cat Kid chills out.

Hurling ice cubes at the nasties and giving them the cold shoulder. Up the mountains the Kid takes on snowmen, yeti, and eagles galore with pelting them with snowballs.

Unlike many of the current games, where you constantly battle through hordes of monsters, there’s no massive encounter at the end of the level. Instead, it’s strictly for laughs.
As Sean says: ‘We wanted to get away from the big nasty at the end of the level. I find it boring. We wanted to have fun’.
The fun includes a bike race against some stone-faced monsters, a boxing match against a gorilla, and a treasure hunt set against the clock.

What we have here is a seemingly simple game superbly executed, complex, challenging and a visual and aural delight. Above all, everything is designed to keep you playing. The music – Betty Boo’s hit Doing the Do - is brilliant. ‘Wow!’ As the Bitmap Kid might say. A star is born.
Paul Boughton

CU Amiga, September 1991, p.p.74-75

BITMAPS BOO-GY ON DOWN

Betty Boo’s Doin’ the Do was a top-ten chart hit last year and Richard Joseph was the man responsible for sampling the original tapes and converting them for the Amiga version of Magic Pockets. Richard has also composed the sound effects for Millennium’s The Adventures of Robin Hood. Stablemates of Betty Boo at Rhythm King Records have featured on other Bitmap Brothers games. Bomb the Bass provided the backing track for Xenon 2 with Nation 12 taking the musical honours on Gods and Speedball 2.
Magic Pockets was featured on ITV’s Saturday morning children’s show Motormouth for ten weeks earlier this year. Viewers phoned in to play a version of the game for prizes. But for some reason the TV chiefs changed the name of the Bitmap Kid to Mighty Mo.

RENEGADE £25.99
Stylish, all action thrills and spills - don’t miss it
GRAPHICS
SOUND
LASTABILITY
PLAYABILITY
87%
85%
81%
87%
OVERALL 85%