Bring me to the Main Page   Bring me to the Reviews Index

Gilbert - Escape from Drill logo

Gilbert, ein grünes schleimiges Etwas hat 24 Stunden Zeit, fünf Teile seines Raumschiffs zu finden, die er benötigt, um von Planeten zu entkommen.

Gilbert - Escape from Drill Zu diesem Zweck hüpft, rennt oder schwimmt Gilbert durch eine mittelprächtige Grafik, die offensichtliche Städte, Wüsten, Meere und modrige Sümpfe darstellen soll. Dies alles geschieht zu den Klängen eines monotonen Sounds, der auf die Dauer das Nervenkostüm dermaßen strapaziert, daß der Griff zum Regler schon vorprogrammiert ist.

Der wackere Gilbert (ein Außerirdischer von erlesener Häßlichkeit) besitzt als einzige Waffe die Fähigkeit, grüne Schleimkugeln zu spucken, um damit seine vielfältigen Gegner zu eliminieren. Kommt Gilbert auf seiner Reise an einem Spielautomaten vorbei, so hat er die Möglichkeit sich ein paar schlaue Ratschläge für seine weiter Suche zu ergattern. Natürlich nur, falls er gewinnt. Verliert er, wird eine Stunde vom Zeitlimit abgezogen.

Handlung, Grafik und Spielwitz dieses Action-Adventures sind zu gleichen Teilen kaum vorhanden, weshalb jedes weitere Wort zu diesem Spielchen einer groben Platzverschwendung gleichkommt. Wer das Game trotz unserer warnenden Worte kauft, ist selber Schuld – wer’s schon hat, hat Pech gehabt. (ur)

Amiga Joker, November 1989, p.18

amiga joker
Grafik: 35%
Sound: 32%
Handhabung: 46%
Motivation: 39%

Gesamt: 38%
Für Anfänger
Preis: ca 69,- dm
Hersteller: Enigma Variations
Bezug: CSJ Computersoft
Auf dem Schacht 17
3203 Sarstedt 4
Tel 0 50 66 40 31

Spezialität: Das Programm kommt großspurig auf zwei Disketten daher, von denen ein nur für die Loadingscreen gebraucht wird. Tatsächlich ist die auch das beste am Ganzen...


Gilbert - Escape from Drill logo

Again Again, Amiga £19.99

Gilbert - Escape from Drill S s a 'megastar' Gilbert has been offered a new TV series back on Earth. But, fed up with his continuous boasting, his fellow Drillians have stolen and hidden vital parts of his spaceship, the Millenium Dustbin.

Controlling Gilbert, you traverse the many pathways and buildings scattered around Drill, avoiding such hazards as frogs, Galaxians, WWII biplanes and other such 'horrors', or putting your high-powered nostrils into action and snotting them!

You have 24 hours in which to find all the missing pieces of the Dustbin, otherwise ITV will terminate your contract, delving you once again into the depths of obscurity. And we can't let that happen now, can we?

Zzap, Issue 51, July 1989, p.13

Randy I've never been one for Gilbert on the telly and this game only reinforces my anti-feelings toward him. Flip-screen scrolling, mindless enemies, and generally poor presentation don't impress me. The only thing I like was the fact that you can actually play the arcade machines found in the Drillian pubs. Personally I'd rather get drunk, which I think most people would do after playing Escape From Drill for any length of time.

Robin Hogg 'Oh dear' was my first thought. 'What on Drill has happened to Gilbert?' was my second. Not only do we see his snotty feet for the first time in the game but we now see him in the swim – Gilbert swimming? Come off it! Gilbert doesn't get off to a good start with a dodgy but green sprite wandering around a repetitively similar maze city. The very simple sub-games are fun for the first few minutes with the Snot fight being about the best (although this doesn't say much for the others). One for avid mappers but not one for seekers of startlingly original gameplay.

PRESENTATION 38%
An overall tacky appearance.
GRAPHICS 37%
Sloppy sprites and flip-screen scrolling.
SOUND 31%
Simple spot effects.
HOOKABILITY 46%
The only fun is in playing the arcade machines.
LASTABILITY 35%
Lacks content and won't keep you playing very long.
OVERALL
40%
It plays as bad as it looks.